dimecres, 23 de desembre del 2015

Via CATEFER (Catalunya terra ferma) a la Paret de la Formiguera. Sant Llorenç de Mongai

Diumenge 20 de desembre de 2015
Un cop acabada la via del Aberroncho, estic una mica tocat dels braços i parlem de fer un altre via per la zona però més tranquil·la. Tot el que hi ha a la vora ja ho he fet i les noves de més a l'esquerra no ens fan el pes avui. Mirant la paret em ve a la memòria una de les primeres vies que vaig fer en aquesta paret, la via CATEFER que la vaig fer sobre el 98 o 99 i recordo que era bastant fàcil, vaja que recordava de pujar-la amb una ma al cul... la memòria es feble, molt feble.
Per arribar a la via, seguirem el camí de tornada fins la via del tren i un cop travessada seguirem un caminet  que ens durà de seguit a peu de via, tot just al final i la part més baixa de la paret.
Quan arribo a peu de via miro a munt i veig el diedre molt vertical. Es veuen parabolt... be ens ficarem.
1er llarg, V, sis o set assegurances, una d'elles, un cap de burí sense plaqueta en 25 metres
Per entrar al diedre tenim que superar un pas explosiu prou desplomat i després anar pujant amb tècnica de diedre fins el replà on muntarem la còmoda reunió. El llarg es molt ben protegit i no necessitarem afegir res. Bon llarg i molt vertical
2on llarg, IV, V i IV tres parabolts en 25 metres
Sortim de la reunió continuant amb tècnica de diedre però mot més fàcil fins arribar a un replà a modus de collet. A les hores seguirem pel fil de l'esperó de davant nostre amb una bona timba a la nostra esquerra. Farem un pas prou difícil per cercar el parabolt i aquí tenim dos opcions, seguir recte a munt o fent un petit flanc a l'esquerra i seguir recte. Les dos opcions son difícils. Superat això seguirem per  el fil de l'esperò molt fàcilment fins la reunió que també serà el ràpel. Llarg més fàcil però amb un darrer tram prou difícil.
Per baixar podem fer un ràpel de 30 metres justos fins el peu de via. Via curta però molt intensa que ens ha deixat baldats i ara si, cap a casa que es tard i volem votar encara que la sensació es que no servirà per res...
Escalada realitzada per: Agustín Pérez i Joan Prunera
L'itinerari de la via
El primer llarg 
Poc abans d'arribar a la reunió 
El company arribant a la reunió 
El segon llarg
El fàcil darrer tram del segon llarg
El primer llarg vist des de el peu de via 
I ara cap a casa que hem de votar


3 comentaris:

  1. Curiosa via creo que volvere para repetirla,gracias por enseñarmela

    ResponElimina
  2. Ei Joan, aquesta fa temps que me la miro! veig que t'ha agradat, gràcies per la informació.

    ResponElimina

Cerca de vies

Seguidors

Arxiu del blog

Dades personals

Barcelona, Catalunya, Spain
Vaig començar a enfilar-me per les muntanyes l'any 1976 i un cop que vàrem fer la travessa del Montseny, el setembre del 77, pujant el Matagalls des de Sant Marçal, la visió de les Agudes i la seva cresta dels Castellets, em va captivar. Llavors interiorment vaig saber que algún dia pujaria a lloms d'aquella cresta. Un anys i mig més tard vaig fer la meva primera escalada a Montserrat. Va ser el 17 de febrer de 1979. Des de llavors, per poc que pugui, vaig amb els companys a escalar, caminar, o pujar cims, que junt amb ells es el que més m'agrada.