dimarts, 11 d’agost del 2015

Via JOPUMA al Puro. Congost de Camarasa. Primera part

Diumenge 9 d'agost de 2015

Lo Puro es la primera via que vaig fer en el Congost de Camarasa ja fa quinze anys. Es un bon lloc pels dies del període canicular on el sol mossega de valent on podrem gaudir d'hombra des de primera hora del matí. La via que farem ja la vaig escalar fa uns 8 o 9 anys i com l'Eduard (Escalatroncs) no la ha fet mai no m'importa repetir-la, així podré fer els llargs que no vaig fer de primer. Es una via, tant la variant d'entrada com la JOPUMA, totalment equipada amb parabolts i podem fer diverses combinacions dels llargs, la podem fer amb quatre, tres o dos llargs, al gust del consumidor.
Deixant enrere el poble de Camarasa a 1,5 km i abans de passar el pont que creua el riu, tenim una entrada a la Central Hidroelèctrica a la nostre dreta. Ens endinsem pel congost fins que la carretera s'acaba i podrem aparcar el vehicle. L'aproximació es de cinc minuts mal contats només sortir del cotxe tenim un camí prou fressat que ens durà inmediatament a peu de via. Perfecte pels que no us agrada caminar massa.
1r llarg: V, IV+ i IV uns 5 o 6 parabolts en uns 12 metres
Comencem el llarg amb parabolts visibles per un panys de paret vertical però amb bones preses de mans fins un ressalt. Un cop superat amb un pas atlètic entrem en un petit replà on fent un pas de flanqueig passem a la dreta de la paret. tot seguit, pugem per un esperonet ara més fàcil on trobem la primera reunió.
2n llarg: IV i IV+, uns 4 parabolts en uns 12 metres
Sortim de la reunió per la dreta dirigint-nos a un diedre molt vistos i totalment equipat. Pregresem amb diedre fins el final fent un pas de flanqueig a la dreta per entrar en una cornisa on trobem la reunió. Mes a la dreta es troba el començament de la via normal i JOPUMA.
Aquests dos primer llargs es poden fer en un de sol.
3r llarg: IV i IV+ uns 7 parabolts en uns 45 metres
Continuem pel fil del que seria tota l'aresta de l'agulla amb escalada molt agradable fins una llastra on podríem fer la quarta reunió. continuem i ens enfilem al cim de la llastra i fent un pas atlètic superem un ressalt amb molt d'ambient. flanquegem a l'esquerra i pugem per una placa fàcil fins el cim de l'agulla.
Pel descens podem fer un sol ràpel de 60 metres per la vessant del riu fins al peu de via.
Com es d'hora, aprofitem i marxem al Sabardó per la via normal, que jo també he fet però l'Eduard no i que a mi ja m'està be... però això vindrà a la propera entrada del blog.
Escalada realitzada per: Eduard Giménez (Escalatroncs) i Joan Prunera
El primer llarg
Recuperant el primer llarg
El diedre del segon llarg
Recuperant el segon llarg
Vistes del riu Segre de de el tercer llarg

1. Bona ressenya Joan, gràcies! Queda apuntada la via...salut!

2. Hola Joan,

avui hem fet aquesta via... i realment molt interessant l'entrada del Juan Guitérrez.... sense perdre l'esperit clàssic de la via en la part superior... té una entrada fascinant!!!!