dimarts, 26 d’abril del 2022

Via CANTACORBS a la Roca 101 del Serrat del Centenar. Els Frares de Montserrat

Diumenge 24 d'abril de 2022

Encara que faci anys que estic escalant, Montserrat té això, sempre pots trobar una roca o agulla que no has pujat mai. Aquest és el cas del Serrat del Centenar, nom que segons diuen, són les primeres roques numerades amb el número cent del plànol d'en Semir i que la cordada dels escaladors Joan Nubiola i Josep M. Torras les batejaren amb aquest nom.

Seguin els passos dels prolífics germans Masó, decidim anar a una via prou recent però amb poca informació, la via Cantacorbs, una manera de pujar la roca número 101 del Serrat del Centenar diferent i amb més sal i pebre que la via Normal. Amb una equipació austera ens permetrà fer una escalada un xic compromesa però divertida.

En el primer llarg, nosaltres hem entrat remuntant una mica la canal i flanquejant a la dreta fins a cercar el parabolt, per sota la roca amb verdet i molt humida.

Per accedir al peu de via seguirem el camí de l'Alta Ruta dels Frares fins a situar-nos a la base de la roca. Sembla que és una via poc recorreguda i hi ha punts amb roca a controlar

1r llarg: III+, III, A0e, V i IV, 3 parabolts i 25 metres
Entrarem per la canal que puja per accedir a la via Normal, com ja he dit, del camí, està tot molt humit i amb molt verdet. Flanquegem fàcilment però amb cura fins al parabolt i llavors amb diagonal ascendent fins al ressalt. Farem un pas d'A0e i cercarem el tercer parabolt amb escalada difícil. Sortim amb més tranquil.litat per placa. Hi ha un bon forat per emplaçar un friend del 2. Seguim vers un arbre i que entrarem per l'esquerra per untar reunió de dos parabots.

2n llarg: IV, V, IV+ i III+, 2 parabolts i 25 metres
Sortim de la reunió per l'esquerra pujant per un diedre fàcil fins a l'alçada del parabolt. Fem un parell de passos fins i cerquem el parabolt. Continuem en vertical fins que la dificulta decau i arribem a un altre parabolt. Seguim fins a una cornisa i pugem per l'aresta fins que a poc abans d'arribar al cim seguim per la via Normal. La reunió es a terra, per sota del cim i que també ens servirà per a descens.

El descens el farem amb un rapel de 25 metres fins a al peu de la via Normal i després desgrimpant o rapelant d'un arbust per una canal  al peu de via.

Via només per "Col.lecionistes" i per escalar d'una manera diferent d'aquesta roca, que per cert, té unes vistes magnífiques de Frares i Agulles, no entenc com no l'habia escalat antigament. Nova via i roca per la "cole"

Escalada realitzada per: Agustín Perez i Joan Prunera

l'Accés a la via

El peu de via, molt humit

Començant el primer llarg flanquejant

El segon llarg

El cim de la Roca 101

1. Enhorabona Joan, m'has descobert una via i agulla que no tenia controlada, gràcies.

2. Hola Joan, ahir vaig fer la meitat d'aquesta via (volia pujar per la normal, anava sol), però vaig acabar entrant a la R1 des de la canal de l'esquerra amb un fàcil flanqueig, i vaig fer el 2n llarg. Efectivament, l'inici del 2n llarg, si puges primer a l'esquerra i després vas a buscar el parabolt a la dreta és una mica més senzill, que si des de la reunió vas a buscar recte amunt (o un pèl a la dreta) el parabolt. Amb una corda de 60m anant en doble, va ser justa per fer aquest 2n llarg (escalant en solo). Per mi, ressenya perfecte (del 2n llarg que he fet), i via molt recomenable per l'entorn, les vistes i la soledat que s'hi respira!!