dimarts, 9 d’abril del 2019

Canal NOBITA al Pic de la Dona. Ull de Ter

Dissabte 23 de març de 2019

Aquest dissabte em porten a una zona nova d'Ull de Ter que jo no coneixia, be, el Pic de la Dona si que el coneixia i l'he pujant uns quants cops, però la vessant nord, no. Es tota una cinglera plena de canals que a primera vista son ben engrescadores si no fos per lo curtes que son. Quan creus que comences a gaudir de la escalada... puf!!! s'acaba el "bròquil" i tot això li sumes una aproximació de ben be hora tres quarts, et deixa una sensació de que t'han pres el pel. tot s'ha de dir que hi ha que li semblara be però a mi m'ha deixat frustrat.

La canal que ens decidim a fer es la "NOVITA" en voltada d'altres canals semblants tant en dificultat com en els noms, "POCOYO" i "DORAEMON"... es com a les pel.licules de Hollywood, que es queden se'n se imaginació per donar-lis nos guions, aquí els i donen noms d'allò més... es igual, deixem-ho estar.

Sortim de la Estació hivernal de Vallter 2000 i penem la pujada a la Portella de Mantet i un cop al coll davallem fins la vall. Travessem boscos i una primera vall que tenim a l'esquerra. Continuem fins l'altre vall i la remuntem i arribarem a una mena de circ on una carena descendeix plena de canals curtes. Seguim per la vall fins gaire be al final on intuirem la canal que volem fer.

Comença suau i de mica en mica va posant-se dreta mai assolint els 50º, tant sols en un petit ressalt que pot arribar a 60º o mixta segons la nivació. Un cop superat aquest ressalt la dificultat desapareix i ens trobem un gran llom que en portarà la cim del Pic de la Dona. Total, gaire be 2 hores d'apoximació i 3/4 de ascensió per la canal i vaja, a mi no em queden ganes de baixar i tornar a fer un altre canal, que ja he tingut prou avui!!!

El descens des de el cim del Pic de la Dona es senzill, només tenim que davallart per carena veres llevant fins arribar a la Portella de Mantet i d'aquí a l'Estació de Vallter2000 i donar per acabada la sortida.

Canals de neu per a molt, molt, però molt fanàtics.

Escalada realitzada per: Jesús Rodríguez, Agustín Perez i Joan Prunera

Les canals vistes des de l'altre banda 
Baixant de la Portella de Mantet
Remuntant la vall camí de la canal 
Començant la canal 
A mitja canal 
Encarant el petit ressalt 
... i nosaltres al darrera
... i aquí s'acaba tot
Poca neu i corredor molt curt

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cerca de vies

Seguidors

Arxiu del blog

Dades personals

Barcelona, Catalunya, Spain
Vaig començar a enfilar-me per les muntanyes l'any 1976 i un cop que vàrem fer la travessa del Montseny, el setembre del 77, pujant el Matagalls des de Sant Marçal, la visió de les Agudes i la seva cresta dels Castellets, em va captivar. Llavors interiorment vaig saber que algún dia pujaria a lloms d'aquella cresta. Un anys i mig més tard vaig fer la meva primera escalada a Montserrat. Va ser el 17 de febrer de 1979. Des de llavors, per poc que pugui, vaig amb els companys a escalar, caminar, o pujar cims, que junt amb ells es el que més m'agrada.