Tornem als Cingles de Costafreda per tastar una segona via a veure si la roca es deixa escalar una mica més que la predecesora. Hi ha poca info per les xarxes de les tres vies obertes en aquesta zona i les dues que hem trobat son igual, al que a grau es refereix, li donen a tot 5c/A0 i ja està tot arreglat així que ja ens espavilarem, be, que qualsevol semblança amb la realitat, és pura coincidència.
La via te trams aceptables de roca, com la via anterior, podriem dir que és aceptable al que consistència es refereix, però molt lluny de que sigue adherent, roca molt polida per la erosió de l'aigua i del gel i sempre amb una mena de pols blanca. Aquesta via molt més difícil quel'anterior, troparem passos un xic obligats per la distància dels parabolts, tot i que es pot fer en A0 tots els llargs, en algún punt allargan un xic.
1r llarg: A0, V,+ V+/A0 i V, 9 parabots en uns 20/25 metres
Començem amb passos molt extranys pel tipus de roca bruta, però ho solventem fen A0. Sortim en lliure i arribem a un desplom fissurat, si no ho fem en lliure, A0 i ja està. Tota la escalada no és obligada. Superada la dificultat arribem a una bona feixa a l'esquerra on trobarem la reunió
2n llarg: IV+ i V/A0 8 parabots en uns 20 metres
Escalem un diedre que tenim a la dreta tot seguint els parabolts. Es un llarg divertit doncs la roca es més aceptable i es deixa escalar prou be i la dificultat no passa de IV+. Un cop acabat el diedre, flanquegem un parell de passos a la dreta i arribem a una placa vertical amb dos parabolts. Son passos fins i que si busquem be trobarem bona roca per superar el tram final. Hi ha una variant més fàcil una mica més a la dreta, però no hem anat per aquí. Facilment arribem a un altre feixa i muntem la reunió.
3r llarg: IV, Ae i V+/A0, 8 parabots en uns 15 metres
Escalem un esperó que es portarà a una mena de dau i escalarem una placa curta en A0 o Ae i un cop superat això trobem una petita cornissa amb una altra placa més curta amb un pas difícil però no obligat i flanquejant facilment a la dreta arribem a la reunió als peus d'una gran fissura/xemenia que ratlla de dalt a baix tot el llarg.
4t llarg: V, A0 i V+/A0, 18 parabots en uns 30 metres
Escalem els primer metres profacilment per la proximitat de les expasions. en un punt ja deixem la fissura/xemeneia i escalem per placa no obligada tot i que en algún punt les assegurances allunyen un pel per fer A0's còmodament. En altre punt, pugem enpotran-nos uns mestres per la xemeneia fins a arribar a una plataforma de terra i herba als peus d'un darrer ressalt que un cop superat arribam al final de la via. La reunió és a l'esquerra.
Pel desens, podem fer un ràpel d'un 30 metres fins al R3 i un altre d'uns 40 metres (+-) fins la R1 i d'aquí caminant per la dreta mirant a vall arribarem per una canal al peus de la pista.
Via més difícil que l'anterior però de les mateixes característiques, gens obligada, sense cap compromis i parabolts a dojo i nova via per la "cole"
Escalada realitzada per: Jesús Rodríguez, Agustín Martín i Joan Prunera


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada