dilluns, 12 de setembre del 2011

Via Infidel a la Cara de Mico

Diumenge 4 de setembre de 2011


Dons el diumenge també quedo per anar a escalar. Ens truquem amb en Juan Carlos i li proposo anar a fer la última cullita d'en Guillem Arias. La via Infidel de la Cara de Mico. Arribem al Monestir i em trobo a Xavi Diez (Domzaslki) i uns companys que també tenen la intenció d'anar al mateix lloc. El cas es que ens adelanten pel cami de Sant Jeroni i en Juan Carlos i jo anem fen "xino xano". Quan arrbem a peu de via sento veus però no son ells. Que extrany, si anaven devant nostre... A la poca estona arriben, s'han equivocat de cami i s'han passat de llarg. La via està tota equipada al estil d'en Guillem i son quatre llarg que ens tornarem el company i jo.

1r llarg: IV+, IV i III 10 parabolts i 35 metres
Començo pujant-me a la llastra que tenim a peu de via fins arribar al primer parabolt. Aquí la roca es fantàstica amb uns cantell de película, vertical i molt ben assegurat. Segons la ressenya d'en guillem li posa V, però per mi crec que no pasa de IV+. Despres es va tombant la roca fins arribar còmodament a la reunió. Llarg mlt maco.

2n llarg: III i IV- 3 parabolts i 25 metres
Ara surt en Juan Carlos i el llarg seguex la mateixa tònica que els darres metres del primer llarg però amb tendència a l'esquerra on fara reunió en un replò còmode.

3r llarg: IV-, IV i III 5 parabolts i 25 metres
Ara em toca a mi. Aqui la roca ja no es tanbona però es deixa escalar. Vas pujant per una mena d'esperonet i al cap de poc arribes en un replà als peus d'uns desploms.

4t llarg IV, V, IV i III 10 parabolts i 35 metres
Surt en Juan Carlos i seguint els parabolts a l'esquerra arribes a un diedre vertical on la roca es mes bona del que pot semblar on pots gaudir del V fins aaribar a l'ultim resalt de l'agulla i facilment arribem al cim. Un petit rapel de, escasament 15 metres, ens deixa a la carena entre la Cara de Mico i la Paparra i en poc més de 3 minuts, ja som al cami de Sant Jeroni. Bonica via per combinarla amb una altra de la zona, distreta i ben equipada, que per cer he llegit comentaris de que no te llògica i es lletja... per a mi es tot lo contrari, en fi, hi ha gustos per tot...

Marxem cap a Monistrol, on entre cervessa i cocacola (en el meu cas) fem petar la xarrada i ens acomiedem fins la propera.


En Juan Carlos arribant a la primera reunió

Ben agermanats dalt del cim

8 comentaris:

  1. Ep Joan! veig que la lesió està oblidada, una via prou llarga i entretinguda no? l'haurem de fer.

    ResponElimina
  2. Hola Jaume. No està del tot oblidada, encara noto molesties, sobretot a la ferida i d'espres d'escalar depenent de la via en costa mes recurperar-me del braç, però es el que hi ha. T'agradarà la via es molt tranquila amb un primer llarg molt maco i un últim, prou potent...
    Salut i mosquetons!

    ResponElimina
  3. Hola Joan celebro que estiguis algo millor, felicitats per l'escalada. Jo vaig fer aquesta via en solitari i apart de l'inici i el diedret del 4art llarg la resta és un rampot. A mi personalment no em va agradar massa, encara que el lloc amb el Sentinella al costat és molt bonic.
    Salut i cuida't

    ResponElimina
  4. Ei Joan, gràcies per la ressenya. Em moro de ganes d'anar a fer aquesta i la del Balbino.
    S'ens acumula la feina...
    Joan Marc

    ResponElimina
  5. Hola Joan,
    Jo també trobo que és una via maca i que val la pena d'anar a fer.
    salut i a tibar

    ResponElimina
  6. Hola! Dilluns 24-09-13 vam anar a fer la infidels. Compta les xapes i parabolts! En el primer llarg trobareu dues primeres xapes (color groc) seguides i la següent uns 10 o 12 metres mes amunt, en total han deixat 4 xapes per un llarg de 35m. En el segon llarg n’hi ha 4, en el tercer 4 mes i en el quart llarg 5. La via es molt bonica, ara mateix bastant exposada en el 1 i segon llarg, no si val caure.
    Una llàstima que hi hagi gent que es dediqui a “desequipà” d’aquesta manera, “d’on no n’hi ha no en raja”.
    Salut i muntanyes!!!
    Ernest

    ResponElimina
  7. Em fet recompta i la via ha quedat així: L1- 4 parabolts. L2 - 4 parabolts. L3 - 4 parabolts i L4 - 6 parabolts (un en el flanqueig, dos per el A0, un a la sortida del V i dos mes a munt. Les reunions estan totes be.

    ResponElimina
  8. L’hem repetit aquest dissabte i pràcticament té totes les expansions. Només li falten la 2a i 3 a a la segona tirada ( es pot posar un friend petit) i una altra al darrer tram de la 4a tirada (no es troba a faltar).
    L’Ae es pasa bé en lliure, m’ha semblat un V+.

    ResponElimina

Cerca de vies

Seguidors

Arxiu del blog

Dades personals

Barcelona, Catalunya, Spain
Vaig començar a enfilar-me per les muntanyes l'any 1976 i un cop que vàrem fer la travessa del Montseny, el setembre del 77, pujant el Matagalls des de Sant Marçal, la visió de les Agudes i la seva cresta dels Castellets, em va captivar. Llavors interiorment vaig saber que algún dia pujaria a lloms d'aquella cresta. Un anys i mig més tard vaig fer la meva primera escalada a Montserrat. Va ser el 17 de febrer de 1979. Des de llavors, per poc que pugui, vaig amb els companys a escalar, caminar, o pujar cims, que junt amb ells es el que més m'agrada.