dimarts, 18 de febrer del 2020

Via ARESTA BRUCS a la Roca del Tambor Gran. Els Pallers, Montserrat

Diumenge 26 de gener de 2020
La intenció d'aquest diumenge era ben diferent, escalar l'Aresta Brucs del Timbaler del Bruc, però a l'arribar a peu de via ja hi havia una cordada de tres que encara no tenien ni els peus de gat posats. Mentre fem temps, deixem les motxilles i anem a tafanejar per la zona, que és ple com un ou de gent. Un munt d'escaladors a la via Sardans i a la Ivan, al Gerro també ple de gent, noi , avui tot hom és aquí. Quan tornem, que és després d'una bona estona, continuen igual, sense estar pentjats a la roca i en vistes a la situació, decidim per anar a fer l'Aresta Brucs de la Roca del Tambor Gran. Assessorats per l'Agus, que ja la ha fet fa temps, es dedicarà a fer-nos fotos. Com veieu, la moral no està gaire pels núvols. a mi no es que em faci gaire gràcia, però la qüestió és fer alguna cosa.

La via te un sol llarg de corda d'uns quaranta metres amb equipament just i variat. És una típica Aresta Brucs on trobarem passos de IV i IV+ i un de ben curiós de V gaire be al final, doncs la roca no és gaire bona, a part d'això la roca es excel.lent. Al cim no trobarem reunió. el descens el farem caminant per un seguit de terrasses vers ponent fins a baixar per una canal que ens retornarà a peu de via  (marques de color)

Un cop retornats a peu de via, ens acostem a la roca dels costat, El Contrafort oest del Tambor Gran i fem els tres plegats una via d'esportiva, en dos llargs convinant dos vies i d'una dificultat de IV i V i així donem la jornada per acabada.

Escalada realitada per: Dídac García i Joan Prunera

Començant l'aresta
Seguim...
El company recuperant el llarg
El contrafort de la Roca del Tambor Gran
Ara si, foto dels tres

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cerca de vies

Seguidors

Arxiu del blog

Dades personals

Barcelona, Catalunya, Spain
Vaig començar a enfilar-me per les muntanyes l'any 1976 i un cop que vàrem fer la travessa del Montseny, el setembre del 77, pujant el Matagalls des de Sant Marçal, la visió de les Agudes i la seva cresta dels Castellets, em va captivar. Llavors interiorment vaig saber que algún dia pujaria a lloms d'aquella cresta. Un anys i mig més tard vaig fer la meva primera escalada a Montserrat. Va ser el 17 de febrer de 1979. Des de llavors, per poc que pugui, vaig amb els companys a escalar, caminar, o pujar cims, que junt amb ells es el que més m'agrada.