dilluns, 27 de febrer del 2017

Corredor central a la paret S.E. del Pic Gran del Grà de Fajol, trenta anys després. Pirineu Oriental

Diumenge 26 de febrer de 2017
El corredor Central del Pic Gran del Grà de Fajol es una clàssica imprescindible, llarga, prou assequible i d'una vellesa aclaparadora. Comença ben ample i de sobte es va fent estreta per trobar-nos envoltats de parets verticals i desplomades en un ambient alpí digne de ser admirat. No es el primer cop que he pujat pel seu estret itinerari, el 15 de març de 1987 va ser el primer cop que la vaig escalar amb el meu amic Balbino... i ja han passat gaire be 30 anys.

Sortim de Barcelona a les sis de la tarde, i arribem a la corba on comença el camí fins el refugi d'Ull de Ter. Son les 9 del vespre. Sopem com hem pogut i condicionem la "furgo" de l'Agus per poder passar la nit còmodament. Ja son les sis del matí i toquen diana. Preparem les motxilles i ens disposem a marxar en bon punt despunten les primeres llums del dia i a les nou del matí ja som a peu de la canal.

Les condicions de la neu poden ser cambiants i aquest cop només em fet servir el piolets, grampons i una corda, malgrat tot la neu no era en molt bones condicions, a sovint tova i en algun punt dura, però es deixave fer. Hem tingut que fer traça nova i això es prou cansat, sobre tot l'aproximació al corredor. Hem trigat unes tres hores i mitja en accedir al cim i això no està malament per la sequera que tenia des de fa dos anys de fer canals de neu.

El descens aquest cop l'hem fet fins el coll de la Marrana, més llarg però més tranquil doncs estem prou cansats i preferim fer un descens sense masses complicacions i a quarts de dugues ja som un altre cop al punt de partida.

A estat una bona activitat, tot i que cansats, hem tornat contens per, tant de les condicions admosfèriques com per l'activitat, ara toca un bon dinar a Sant Pau de Segúries que ens ho mereixem.

Escalada realitzada per: Agustín Pérez i Joan Prunera

El Grà de Fajol Gran des de el Petit amb la canal ben marcada
Cami del nostre objectiu
Ens acostem a peu de la canal
Ja encordats comencem a pujar per la canal
Fem una parada per gaudir del paissatge i fer una foto
comença a estretar-se la canal
Cambiem de rol
Cambiem de vessant
Ens acostem a la fi de la canal
L'Agus arribant al final
Fita aconseguida, ara només toca arribar al cim