dilluns, 1 de gener del 2024

Via del DIEDRE (?) a la Paret de la Codolosa. Montserrat

Dissabte 30 de desembre de 2023

Tot i que he sortit d'un fort refredat, al final m'animo a fer la darrera sortida de l'any. Serem quatre i decidim anar a la Codolosa, a mi ja m'està prou be, poca aproximació però ja de camí decidirem quina via fer. Fa uns dies parlant a crits desde diferents vies, un company de la UEC de Sants que feien la via del DIEDRE a la Codolosa m'espicaba que estaba prou be, via per assegurar-la i de grau "amable" i de camí a la Codolosa ens decidim d'escalarla.

La via, sembla ser, que te uns quants anys, hi han burins vells i bastants tacs de fuesta en molt mal estat i que en el meu cas, no vaig "xapar" cap, alguns ponts de roca i uns quants parabolts de 8mm. i espits que en el darrer llarg, deuen ser d'un altre via. Una via que ens ha sorprés bastant, tot pel fet d'autoprotegir-la i que de dificultat no passa de IV+. La via es a l'esquerra de la ALIMERA i comença en un diedre ben visible i nom escrit al peu.

1r llarg: IV i 2 ponts de roca en uns 30 metres
Començem escalant pel diedre amb còdols generosos, anirem trobant tacs de fusta totalment obviables i poden autoprotegir-nos amb friends i tascons molt fiables. Anirem trobant petis ressalts i al cap de 30 metres arribem a la reunió. El diedre en un pel brut de terra i herbes.

2n llarg: III+, IV+, IV i IV+ i 3 parabolts en uns 30 metres
Sortim de la reunió per placa tombasa i molt fàcil en direcció al visible diedre. En el llarg trobarem tres expansions distats entre elles. El diedre és un pel més exigent que en el primer llarg però podrem protegir-lo al gust. Els darrers passos per accedir a la reunió, els farem sortints del diedre i pujant per una placa/esperò i en una petita cornissa mutarem la reunió.

3r llarg: IV, III+ i IV, 3 espits un d'ells sense plaqueta i una reunió intermitja en uns 25 metres
SOrtim de la reunió en vertical i tot seguit flanquegem a la dreta per esquivar un desplom, seguim per placa i arribarem a una reunió que la deixem estar i seguim. Trams de roca un tant mediocre per placa tombada i arribem a un ressalt que superem sense dificultat i arribarem al final de la via.

Pel descens podrem baixar rapelant per qualsevol via de les properes però per a mi, millor baixar acostant-nos a la drecera de Fra Garí que en poc mes de mig hora serem un altre cop al començáment del camí.

M'ha sorprés molt aquesta via, tant per la roca com pel traçat i el fet de poder assegurar-la, cosa poc habitual en Montserrat. Ens acomiadem de l'any podent fer el que ens agrada... i nova via per la "cole"

Escalada realitzada per: Joaquim Lloria i Joan Prunera, amb en Jesús Rodríguez i l'Agustín Perez.







2 comentaris:

  1. Bones. La via del diedre va recte amunt al segon llarg i despres agafa una placa adalt ben xula . Deu ser cinque cada llarg. Es una via ben antiga i elegant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Sergi. Necessito més dades sobre la via, amb el que comentes, no queda gens clar. Sobre tot dates d'obertura i aperturistes i sobre tot un croquis fiable, si no, em tinc que referir al que he trobat per les xarxes. Al meu entendre, si es diu del "diedre", tant el primer llarg com el segon van per un diedre molt evident. El tercer llarg, ja comento que deu ser d'un altre via. Gràcies pel comenteri

      Elimina

Cerca de vies

Seguidors

Arxiu del blog

Dades personals

Barcelona, Catalunya, Spain
Vaig començar a enfilar-me per les muntanyes l'any 1976 i un cop que vàrem fer la travessa del Montseny, el setembre del 77, pujant el Matagalls des de Sant Marçal, la visió de les Agudes i la seva cresta dels Castellets, em va captivar. Llavors interiorment vaig saber que algún dia pujaria a lloms d'aquella cresta. Un anys i mig més tard vaig fer la meva primera escalada a Montserrat. Va ser el 17 de febrer de 1979. Des de llavors, per poc que pugui, vaig amb els companys a escalar, caminar, o pujar cims, que junt amb ells es el que més m'agrada.