dijous, 8 de juny del 2023

Via JOSEP BAQUÉS i ESTEVE a la Talaia del Montmell

 Dissabte 22 d'Abril de 2023

L'escalada que toca avui es molt semblant a la seva veïna, l'ESPOLÓN GUERRERO, una aresta discontinua amb froça trams de caminar. Trobarem plaques verticals de bona de roca i prou assegurada
Sortint de Barcelona, prenem la AP7 que ara és de franc., la seguirem i ara canviem de direcció a Lleida per l'AP2 i a la sortida 12-La Bisbal del Penedés, deixem l'autopista. Seguirem per la TV-2401 fins a La Juncosa del Montmell, abans d'entrar al poble hi ha una rotonda, prenem la direcció a Mas Llorenç i al poc, uns 100 metres a la dreta, hi ha un trencall, primer per esfalt i després pista en direcció a l'Area Recreativa Forestal del Montmell. La pasem i quan arribem a l'esglèsia nova de Sant Miquel del Montmell, alli deixem el vehicle, i prenem el camí de pujada a les ermites. Abans d'arribar al ESPOLÓN GUERRERO, deixarem el camí i ens endinsarem per dins el bosc poca estona fins a arribar al peu de la via.

Un cop al cim, baixarem per a llevant fins el coll entre el Castell i la Creu, seguirem baixant i al poc, ens decantem a l'esquerra a buscar l'altre via que aprofiarem per escalar. La via JORDI CARBONELL GESTI (Picnic). Es un esperò més curt pero amb una mica més de dificultat. Esta tot equipat amb material cassolà una mica "matuser" però podrem arrodonir la seguretat afeggin-te algun tasco o friend.

Per baixar del cim, prenem un corriol que baixa vers a l coll entre la Creu i El Castell del Montmell. Passarem per l'Esglèsia Vella de Sant Miquel i d'aqui en poc, arribarem un altre cop a la pista.

Escalada realitzada per: Joaquim Llória, Agustín Perez i Joan Prunera, del C. E. Àliga

2 comentaris:

  1. Hola, varem dinar plegats a la trovada de Peramola, m'alegra que continuis amb el bloc
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Molt bona proposta, vies per gaudir!!!

    Ferran C. E. A.

    ResponElimina

Cerca de vies

Seguidors

Arxiu del blog

Dades personals

Barcelona, Catalunya, Spain
Vaig començar a enfilar-me per les muntanyes l'any 1976 i un cop que vàrem fer la travessa del Montseny, el setembre del 77, pujant el Matagalls des de Sant Marçal, la visió de les Agudes i la seva cresta dels Castellets, em va captivar. Llavors interiorment vaig saber que algún dia pujaria a lloms d'aquella cresta. Un anys i mig més tard vaig fer la meva primera escalada a Montserrat. Va ser el 17 de febrer de 1979. Des de llavors, per poc que pugui, vaig amb els companys a escalar, caminar, o pujar cims, que junt amb ells es el que més m'agrada.