dissabte, 11 de novembre del 2023

Via CANALETA DE LES NIMFES a la Miranda de Sant Magdalena, 37 anys després.

Divendres 10 de novembre de 2023

Seguim recordant vies i la "Canaleta de les Nimfes" és una bona obció per un dia fresquet de tardor. La vaig escalar per primer cop a principis de 1986, que llavors era una paret desconeguda per a mi. Va ser la primera via oberta en aquesta paret i ressegueix una marcada canal amb un rocam immillorable i re-equipada generosament. Podrem troba el burins originals mentre la escalem. Al segon llarg, quan la re-equiparen, van fer una entrada directa, atacant el ressalt pel bell mig, quedant una escalada tota per la canal i més homegènia. Nom als peus de la via.

1r llarg: IV, IV+, V i  IV, 8 expansions en uns 28 metres
Començem a escalar en direcció a la marcada canal. Escalada vertical i amb còdols generosos. Als 3/4 del llarg es fa molt vertical on trobem el pas més difícil i un cop superat, sortim per la dreta de la canal i per placa arribem a un replà còmode on muntem la primera reunió.

2n llarg: IV, V, IV, IV+, IV i IV, 8 expansions en uns 30 metres
Sortim per l'esquerra en direcció el ressalt que tenim a l'esquerra i ens endinsem un altre cop a la canial. El Pas més difícil es superar el ressalt un xic per la dreta i lograr possar-nos damunt d'un gran códol. seguim ara més facilment fins un altre ressalt més fàcil. seguim sempre per la canal fina al darrer ressalt que el superem un xic per l'esquerra i arribem a la reunió final.

Seguirem si no volem rapelar, fent una curta grimpada i després caminant entre còdols sueltos fins garibé el cim de la Miranda de les Magdalenes o be, un tar un rapel de 60 metres desde la darrera reunió.

Bona via, curta però intensa que la podrem convinar amb qualsevol del voltant.

Escalada realitzada per: Santi Guerra i Joan Prunera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cerca de vies

Seguidors

Arxiu del blog

Dades personals

Barcelona, Catalunya, Spain
Vaig començar a enfilar-me per les muntanyes l'any 1976 i un cop que vàrem fer la travessa del Montseny, el setembre del 77, pujant el Matagalls des de Sant Marçal, la visió de les Agudes i la seva cresta dels Castellets, em va captivar. Llavors interiorment vaig saber que algún dia pujaria a lloms d'aquella cresta. Un anys i mig més tard vaig fer la meva primera escalada a Montserrat. Va ser el 17 de febrer de 1979. Des de llavors, per poc que pugui, vaig amb els companys a escalar, caminar, o pujar cims, que junt amb ells es el que més m'agrada.