dilluns, 31 de juliol del 2023

La Torre de Marboré 3.010 metres. Pirineu Central

 Dies 25, 26 i 27 de juny de 2023


Com cada estiu, si es possible, planegem una sortida al Pirineu amb el Vicenç i em proposa La Torre de Marboré que és l'unic tresmil que li queda per fer en aquesta zona i com jo no l'he fet, ja m'està be. Així que marxem tres dies, amb la reserva feta del refugi de Góriz, cap a el Pirineu d'Osca.

Farem un dia per arribar al refugi i dormir, el segon dia, l'ascenció programada i tornada al reufigi a descansar i el tercer dia, de tornada, ben de matinada per arribar a Torla i amb tota tranquilitat per que la vall d'Ordesa és llargíssima!!!

Partint del refugi de Góriz, emprenem camí en direcció a la Bretxa de Roland. Anem agafant alçada suaument en les primeres llums del dia. El cami és llarg. Primer arribem al cuello de Millars i des d'aquí veiem un cami llarguísim fins el proper port, el collado del Descargador. És curiós que la Torre de Marboré la tenim a sobre de nosaltres però per barreres de paret immenses. Ara ens dirigim al proper port on començarem a pujar per la dreta. Ara ja tenim vistes del Tallón i la Bretxa de Roland. Amb forta pujada arribem a la gruta helada de Cauterets, lloc molt humit i fret ona la gran columna de gel que en 1979 vaig vure per primer cop, ja no queda gaire be res. Travessem la gruta per l'esquerra degrimpant amb cura i començem a pujar al cuello de los Sarrios. Un cop arribats, ja veiem la muralla de la Torre de Marboré. Aqui tindrem que calçar-nos els crampons per travessar tota la faixa dse neu i el darrer corredor per accedir al cim. Des de sota el corredor sembla molt empinat però no cec que pasi de 30º o 35º d'inclinació. Un cop arribats a dalt nomes remuntarem un curt ressalt de 6 o 7 metres de roca i per blocs de pedra arribarem al cim.

Ara toca la tornada que serà dura i feixuga, dons estem cansats i la fem pel mateix lloc fins a el refugi. En total han estat 11 hores entre la pujada i la tornada.

En Vicenç ja a completat tots els tresmils de la zona i ja un més a la "cole"

Ascensió realitzada per: Vicenç Nin i Joan Prunera

Desde el cuello de Millars veiem el collado del Descargador

La torre de Marboré davant nostre

Emprenem l'ascensió al cuello de los Sarrios

El Tallón i la Bretxa de Roland

La gruta helada de Cauterets...

... i el que queda de la clumna de gel

Pujada al cuello de los Sarrios

Seguim pujant...

... i pujant

I per fi, ja tenim la Torre de Marboré

Amb el crampons calçats començem la pujada

Cada cop és més a prop

En Vicenç al darrera meu

Ja hem superat el corredor

El tram final de neu i roca

I per fi, ja hem fet el cim!

La tornada, dura i llarga

Unes flors de neu pel camí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cerca de vies

Seguidors

Arxiu del blog

Dades personals

Barcelona, Catalunya, Spain
Vaig començar a enfilar-me per les muntanyes l'any 1976 i un cop que vàrem fer la travessa del Montseny, el setembre del 77, pujant el Matagalls des de Sant Marçal, la visió de les Agudes i la seva cresta dels Castellets, em va captivar. Llavors interiorment vaig saber que algún dia pujaria a lloms d'aquella cresta. Un anys i mig més tard vaig fer la meva primera escalada a Montserrat. Va ser el 17 de febrer de 1979. Des de llavors, per poc que pugui, vaig amb els companys a escalar, caminar, o pujar cims, que junt amb ells es el que més m'agrada.