dijous, 24 de maig del 2012

Via NORMAL al Setrill, Regió dels Frares

19.05.2012

Aquest dissabte no vull forçar el canell de la mà, doncs tinc una petita lesió i en fa mal, per culpa d'una caiguda tonta... molt tonta i ridícula! Estant a la moto parat, m'enganxo el peu i a terra... sense més comentaris. Be, anem al que toca. Com en Joaquim s'ha comprat un "juguetet" per posar parabolts (està capat, no pot posar parabolts a menys de 5 metres un de l'altre) anirem a netejar-li la cara a la via Normal del Setrill. L'ultim cop que la vaig fer, farà set anys, estave molt precària, tot i que hi han espits... fan una mica de por i sobre tot la reunió. Serà el primer cop que ho fem. Hem respectat tot el que havia, no hem tret res i hem posat al costat d'una pesa vella, un parabolt nou. Només hem deixat al segon llarg, un cap de burí, dels antics, sense plaqueta que sembla fossilitzat a la roca i la veritat fa goig. Serem tres, en Joaquim, en Vicenç i jo.

1r llarg III dos parabolts i 30 metres
Comença en Joaquim, i com es una rampa fàcil a uns 10 metres posa un friend en una fissura i al cap de poc arribant al espit vell el substitueix per un parabolt. continua fàcilment i arribat al proper espit fa el mateix. No recorda on està la reunió i jo no el vaig des de sota i decideix fer reunió de la peça nova i de la vella. Pugem nosaltres i quan arribo a la falsa reunió veig a uns 10 metres la reunio a sobre d'una lleixa. Prenc el relleu i hem dirigeixo a la reunió i abans d'arribar en una fissura poso un tascó. Entro a la reunió i còmodament poso un parell de parabolts al costat de burins vells.

2n llarg III, IV un cap de burí i un parabolt en 25 metres
Haben muntat la reunió continuo aresta a munt. Veig un merlet molt "guapu" i el llaço. Quan l'aresta es posa vertical arribo al cap de burí. son d'aquells buríns antics que fan goig veurel's, recordes temps passats! Passat el burí arribo al pas difícil i l'espit que el protegeix fa por veure'l. Al costat poso la peça nova... es "xulo" això de posar parabolts de primer! i un cop fet arribo sense problema a la reunió del arbres, a l'esquerra de l'aresta.

3r llarg III i IV neta i 20 metres
Surt en Joaquim i com no hi ha res, ho respectem. Pas vertical de flanc a l'esquerra i l'aresta va perden verticalitat fins arribar al cim.

Ha sigut una bona experiència netejar la cara d'una via molt clàssica i sencilla, però que ara es una mica més segura. Peces noves per velles i també podem auto protegir-nos. Espero que sigui del gust de tots.

Escalada realitzada per: Joaquim Llòria, Vicens Nin i Joan Prunera

En Joaquim estrenant la "joguina"

Muntant la reunió
Arrapat com una sargantana, posant un parabolt en el segon llarg
En Joaquim als primer metres del tercer llarg
Peça nova per vella
Reunió vella i reunió nova al costat
L'espit del segon llarg, ara podrà explicar batalletes al nouvingut...
Mira per on, contents com canalla al "Happyparck"

1. Hola Joan,

Espero que estiguis millor del canell.
    No sé si ho saps però hi han coses més divertides que tirar-se al terra amb la moto per barret, je, je, je.

Vam passar una molt bona estona tots plegats.

Salut i força al ... (canell eh?)

Quimet

2. Bona feina Joan i Quim !!
    Hi ha moltes vies que cal restaurar i, si es fa sense provocar polèmiques, tothom us ho agrairà.

Quin trepant s'ha comprat ?

1. Hola Joan, un de "baratiullu" pero hi ha que veure la feina que ha fet!

3. Gràcies per la restauració Joan! molt bona la última foto, jajaja!!!

4. Ei, Joan, espero que no sigui res això del canell!

Una abraçada ;)

1. Hola Montse! ja veus, no es res, el dissabte ja estava escalant.
      Recorts guapa!

5. Hola joan,
    enhorabona per l'estreno amb el trepant, et volia preguntar si hi ha reunio al cim del setrill i com baixes, es que voliem anar amb la meva companya la Mònica.
    Gracies
    Miquel

1. Hola Miquel! Al cim hi ha reunió, no de la via però si d'altres, no hi cap problema. Per baixar, teniu que anar cap el N a cercar una petita desgrimpada de II grau fins una feixa que us deixarà al'arbre de la última reunió i després un rapel de 35 m fins la base de l'agulla.