dijous, 4 de maig del 2023

Via MEMÒRIA SELECTIVA, 12 anys després, a la Paret de la Formiguera. Sant Llorenç de Montgai

 Diumenge 16 d'abril de 2023

Ja farà uns quants anys que la vaig escalar i no la he tornat a repetir aquesta via. És una de tasntes més que hi han en aquest tram de paret, totes similars en metres i dificultat, però agraïdes si volem escalar amb poc compromirs i un xic de grau clàssic. El peu de via és una mica complicat el poder esbrinar si escollim l'entrada correcta, però no serà cap problema això, tant se val, la qüestió és gaudir de l'escalada.

1r llarg: IV- i III 3 parabolts i 20 metres
A la vista dels parabolts començem a pujar un primer tram un xic dret, després ja es va tombant fins que arribem a la reunió.

2n llarg: V, V+ i V uns 6 parabolts i uns 25 metres
Surtim fàcilment fins arribar a la vertical de la paret i només has de seguir el bolts. Providencialment està plé de foradets i llastretes on entren els dits a "caldo". Pel mig del llarg és la màxima dificultat i seguim amb la mateixa tònica fins a la reunió. 

3r llarg: V i 6 parabolts i 25 metres
Sortim seguin els parabolts i amb dificultat semblant al segon llarg preguessem fins a un ressalt on trobem un xic més de fificultat, deprés, seguim amb un festival de presse molt bones per a les mans i arribem al final de la via.

Pel descens el podem fer per la via normal amb un parell de ràoels que el tenim a l'esquerra mirat paret a vall o si no, pel camí de baixada pel darrera de la paret.

Via divertica i recomanble i que podem convinar-la amb qualsevol  de la zona.

Escalada realitzada per: Joaquim Llòria i Joan Prunera

Començant la via

Segon llarg

Tercer llarg

Foto-finish

2 comentaris:

  1. Aquesta via, la he gaudit molt. En els passos difícils, vas buscant i et surten les regletes i forats amagats que m'han fet gaudir.
    M'HO HE PASSAT TETA!!

    ResponElimina
  2. Que be veure al Joaquim gaudint de l’Escalada! Enhorabona a tots dos!
    Ricard Rofes

    ResponElimina

Cerca de vies

Seguidors

Arxiu del blog

Dades personals

Barcelona, Catalunya, Spain
Vaig començar a enfilar-me per les muntanyes l'any 1976 i un cop que vàrem fer la travessa del Montseny, el setembre del 77, pujant el Matagalls des de Sant Marçal, la visió de les Agudes i la seva cresta dels Castellets, em va captivar. Llavors interiorment vaig saber que algún dia pujaria a lloms d'aquella cresta. Un anys i mig més tard vaig fer la meva primera escalada a Montserrat. Va ser el 17 de febrer de 1979. Des de llavors, per poc que pugui, vaig amb els companys a escalar, caminar, o pujar cims, que junt amb ells es el que més m'agrada.